Zajęcia naukowe są doskonałym sposobem na rozwijanie kreatywności, wyobraźni i ciekawości poznawczej.
W równym stopniu obejmują zagadnienia związane z takimi dziedzinami nauki jak biologia, chemia, fizyka. Tematyka i stopień skomplikowania zajęć jest dostosowany do poszczególnych grup wiekowych dzieci i uwzględnia ich wiedzę przyrodniczą jak i możliwości poznawcze.
Proponowane działania pozwalają „wciągnąć” dzieci do świata wiedzy poprzez eksperymenty, doświadczenia i obserwacje prowadzone metodą naukową, zajęcia z pytaniem problemowym lub grą dydaktyczną. Dzieci mają możliwość manualnego zetknięcia się z nauką, co pomaga im zrozumieć wiele skomplikowanych zjawisk przyrodniczych.
GRUPY
GRUPA I
Zajęcia skierowane są do dzieci w wieku 7 – 8 lat
poniedziałek s.4: 15:30 – 17:00
GRUPA II
Zajęcia skierowane są do dzieci w wieku 9 – 10 lat
poniedziałek s.4: 17:15 – 18:45
GRUPA III
Zajęcia skierowane są do dzieci w wieku 11 – 12 lat
czwartek s.4: 16:00 – 17:30
GRUPA IV
Zajęcia skierowane są do dzieci w wieku 13 – 15 lat
piątek s.4: 17:15 – 18:45
SZACHY
Zajęcia prowadzone są przez nauczyciela i instruktora szachów nadanego przez Polski Związek Szachowy. Na początku dzieci i młodzież uczą się nazw figur, posunięć ich wartości bojowej. Na drugim roku pojawiają się bardziej złożone zagadnienia. Na trzecim roku uczymy się między innymi debiutów szachowych. Szachy dają dzieciom bardzo dużo, między innymi:
– stymulowanie i rozwój wszelkich form aktywności umysłu,
– wykształcenie myślenia kreatywnego, matematycznego, logicznego, analitycznego, rozwój wyobraźni przestrzennej
– rozwój umiejętności skupienia wyciszając nas wewnętrznie; mają charakter terapeutyczny, stanowią swoistą terapię dla dzieci,
– rozwijanie trzech kluczowych cech przyszłych managerów, które są jednymi z najtrudniejszych do rozwinięcia: umiejętność analizy, planowania oraz kreatywność,
– rozwój pamięci wzrokowej
– umiejętność tworzenia koncepcji interpretacyjnych,
– kształtowanie świadomości do podejmowania decyzji oraz nauka odpowiedzialności za nie, rozwój samodzielności i samodyscypliny i wiele innych.