NAUKA GRY NA GITARZE
Zajęcia skierowane są do dzieci i młódzieży początkującej w wieku 8 -14 lat oraz kontynuującej naukę w wieku
8– 16 lat
Zajęcia oparte na bezpośrednim kontakcie uczestników z muzyką. To miejsce rozwoju zainteresowań i uzdolnień muzycznych oraz wiedzy o muzyce. Poprzez sztukę następuje również wszechstronny rozwój młodego człowieka: wzbogaca się sfera emocjonalna, kształtują procesy poznawcze. Celem zajęć jest nauka gry na gitarze i rozwój nabytych już umiejętności. Uczestnicy zajęć dowiadują się podstawowych wiadomości o instrumencie i jego użytkowaniu. Poznają zapis tabulaturowy i uczą się z niego korzystać.
GRUPY:
I grupa — początkujący (środa – s.2): 19:00 – 19:45
II grupa — kontynuacja (piątek – s.3): 15:30 – 17:00
WOKAL
Uczestnicy pracują w kilkuosobowych grupach rówieśniczych. Poznają utwory muzyki rozrywkowej i klasycznej. Sięgamy do pieśni ludowych naszego regionu, historycznych i patriotycznych. Każdy uczestnik zajęć ma czas na prezentację własnych postępów, rozmowę z prowadzącym i przedstawienie własnych propozycji repertuarowych. Uczestnicy mają możliwość występów podczas koncertów organizowanych w Młodzieżowym Domu Kultury. MDK dysponuje profesjonalnym nagłośnieniem, co ułatwia próby i wpływa na wysoką jakość wykonawczą.
GRUPY:
TRZY-CZTE-RY
Zajęcia skierowane są do dzieci w wieku 7 – 9 lat
czwartek (s.2): 15:30 – 17:00
MIĘDZY DŹWIĘKAMI
Zajęcia skierowane są do dzieci w wieku 10 – 13 lat
środa (s.2): 15:30 – 17:00
WOKALOVE
Zajęcia skierowane są do dzieci i młodzieży w wieku 14 – 26 lat
środa (s.2) : 17:15 – 18:45
czwartek (s.2): 19:00 – 19:45
ZAJĘCIA UMUZYKALNIAJĄCE „PRZYGRYWKA”
Zajęcia skierowane są do dzieci w wieku 7 – 10 lat
Zajęcia oparte na bezpośrednim kontakcie uczestników z muzyką. To miejsce rozwoju zainteresowań i uzdolnień muzycznych oraz wiedzy o muzyce. Poprzez sztukę następuje również wszechstronny rozwój młodego człowieka: wzbogaca się sfera emocjonalna, kształtują procesy poznawcze. W czasie zajęć ważnym elementem będzie śpiew, który w najprostszy sposób pozwala zrozumieć język muzyczny, dodatkowo wspomaga on poprawną wymowę i pozytywnie wpływa na rozwój fizyczny. W repertuarze znajdą się przede wszystkim piosenki z literatury dziecięcej. Kolejną aktywnością będzie gra na instrumentach. W oparciu o nią uczestnicy w elementarny sposób zaznajomią się z notacją muzyczną i doświadczą wspólnego muzykowania. Słuchanie muzyki pozwoli na kształtowanie gustu muzycznego, zapoznanie się z najważniejszymi dziełami muzyki klasycznej oraz naukę opisywania muzyki. Nie zabraknie również ruchu do muzyki, zarówno ustalonego, np. poprzez naukę danego tańca jak i improwizowanego, co rozwija świadomość własnego ciała i poczucie rytmu.