REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA DO MDK 2025/2026

Zapraszamy dzieci w młodzież do udziału w rekrutacji uzupełniającej na zajęcia stałe do MDK w roku 2025/2026.

W dniach  07 lipca do 18 lipca 2025 należy złożyć wniosek o przyjęcie na zajęcia w wersji papierowej w sekretariacie placówki:

Dokumenty kandydat pełnoletni:

Rekrutacja uzupełniająca jest prowadzona na następujące zajęcia:

  • język polski twórcze pisaniewiek 12-18 lat
  • język rosyjski – wiek 9-18 lat
  • zajęcia rozwijające komunikowanie się – wiek 7-9 lat i 10-14 lat
  • projektowanie graficzne – 9-10 lat i 11 plus
  • plastyka – wiek 9-26 lat
  • teatrKreacje małe i duże” – wiek 13-26 lat
  • wokal – wiek 15-26 lat
  • przygrywka zajęcia umuzykalniające – wiek 8-10 lat
  • taniec – wiek 9-12 lat i 13-15 lat
  • naukowe -wiek 9-10 lat
  • programowanie Scratch – wiek 9-17 lat
  • szachy grupa początkująca – wiek 7-9 lat
  • szachy grupa średniozaawansowana – wiek 7-10 lat

Opis zajęć:

Zajęcia rozwijające komunikowanie się – komunikacja jest obecnie ważną sprawą. Zwłaszcza komunikacja bezpośrednia między dziećmi i młodzieżą, bez użycia technologii. Głównym celem zajęć jest stworzenie dzieciom i młodzieży przyjaznej i lekkiej atmosfery do zwiększania swoich umiejętności i ogólnego rozwoju poznawczego, emocjonalnego i społecznego. Podczas zabawy, gry i rywalizacji uczestnicy zajęć utrwalają i uzupełniała wiedzę, zdobywaną podczas lekcji w szkole.
Grając w planszówki dzieci niepostrzeżenie będą uczyć się historii, geografii, matematyki, ćwiczyć umiejętność czytania i pisania, zapamiętywania oraz liczenia.

Język rosyjski – Zajęcia stałe z języka rosyjskiego dla początkujących. Założenia programowe: poznanie alfabetu rosyjskiego, rozumienie ze słuchu odpowiedzi ustnych, rozumienie wypowiedzi pisemnych, tworzenie maili, doskonalenie techniki czytania, praca nad wymową, intonacją i akcentem wypowiedzi.  Udział w zajęciach stałych z języka rosyjskiego pomoże uczniom w przygotowaniu się do egzaminów w szkole średniej. Dzięki zajęciom nastąpi rozbudzenie ciekawości poznawczej i motywacji uczniów do dalszego uczenia się języków obcych. Co powinno przyczynić się do kształtowania postawy tolerancji wobec innych narodów, ich kultur i języka.

Język polski twórcze pisanie – to wspierająco-rozwijające zajęcia języka polskiego dla grupy wiekowej 12-18 lat. Na zajęciach kształcone są umiejętności językowe w kategorii pisania krótkich i rozbudowanych wypowiedzi pisemnych, np. rozprawek, w których zwraca się uwagę na poprawność kompozycyjną i gramatyczną, adekwatny dobór słownictwa i zachęca do stosowania figur retorycznych. Stosowane są na zajęciach nowoczesne metody pracy, zachęcające młodzież do piśmiennictwa, kaligrafowania. Zwraca się uwagę młodzieży na zjawiska kultury i cywilizacyjne, pojawiające się we współczesnej polszczyźnie.

Projektowanie graficzne – Zajęcia podzielone na trzy działy grafika wektorowa, rastrowa i video. Grafika wektorowa, ilustrator, poznanie interfejsu, stworzenie loga / wizytówki, wykonanie ulotki, projekt koszulki, rysowanie/ malowanie, projekt pudełka, efekty: automatyczne obroty, 3D, maska, kadr, obrys, różnica palet RGB, CMYK, przygotowanie pliku do druku. Grafika rastrowa, Photoshop, zapoznanie się z interfejsem, kadrowanie, praca na obszarze roboczym, praca na maskach, rysowanie, malowanie, kolorowanie fotografii, projekt plakatu. Video Premier Pro, zapoznanie się z interfejsem, poznanie podstawowych efektów: tekst, krzywa barw, ruch, przezroczystość, blend, rozmycie, praca na maskach, użycie green screen, stworzenie krótkiego video do piosenki.

Zajęcia naukowe – są doskonałym sposobem na rozwijanie kreatywności, wyobraźni i ciekawości poznawczej. W równym stopniu obejmują zagadnienia związane z takimi dziedzinami nauki jak biologia, chemia, fizyka. Tematyka i stopień skomplikowania zajęć jest dostosowany do poszczególnych grup wiekowych dzieci i uwzględnia ich wiedzę przyrodniczą jak i możliwości poznawcze. Proponowane działania pozwalają  „wciągnąć” dzieci do świata wiedzy poprzez eksperymenty, doświadczenia i obserwacje prowadzone metodą naukową, zajęcia z pytaniem problemowym lub grą dydaktyczną. Dzieci mają możliwość manualnego zetknięcia się z nauką, co pomaga im zrozumieć wiele skomplikowanych zjawisk przyrodniczych. 

Programowanie Scratch – programowanie od najmłodszych lat, wpływa na sposób nauczania innych przedmiotów, służy właściwemu rozumieniu pojęć i metod informatycznych. Wspomaga kształcenie takich umiejętności jak: logiczne myślenie, precyzyjne prezentowanie myśli i pomysłów, sprzyja dobrej organizacji pracy, buduje kompetencje potrzebne do pracy zespołowej i efektywnej realizacji projektów.

Kreacje małe i duże” – teatr – Podczas zajęć nauczyciel wraz w wychowankami będzie pracował nad zgłębieniem technik tworzenia scenariusza. Pozna różne techniki kreowania światów przedstawionych, nauczy się tworzenia barwnych postaci oraz budować sceny, które mogą stać się zalążkiem do stworzenia prawdziwego scenariusza teatralnego lub filmowego.

Zajęcia umuzykalniające Przygrywka– Zajęcia oparte na bezpośrednim kontakcie uczestników z muzyką. W czasie zajęć ważnym elementem będzie śpiew, który w najprostszy sposób pozwala zrozumieć język muzyczny, dodatkowo wspomaga on poprawną wymowę i pozytywnie wpływa na rozwój fizyczny. Nie zabraknie również gry na instrumentach, słuchania muzyki jaki i ruchu do muzyki i elementów tańca.

Wokal – ajęcia oparte na bezpośrednim kontakcie uczestników z muzyką. To miejsce rozwoju zainteresowań i uzdolnień muzycznych. Na zajęciach wokalnych uczestnicy zdobywają umiejętności z zakresu poprawnej dykcji i intonacji, właściwego toru oddechowego i odpowiedniej postawy ciała. W czasie zajęć uczestnicy nabywają również obycia scenicznego, uczą się właściwego poruszania na niej oraz pracy z nagłośnieniem. Realizowany repertuar to piosenki dziecięce, młodzieżowe i popularne. Postępy pracy prezentowane są kilkukrotnie w ciągu roku na koncertach i konkursach. 

Taniec – taniec wpływa na wszechstronny rozwój fizyczny, poznawczy, społeczny, emocjonalny i etyczny dziecka. Kształtuje prawidłową postawę ciała i koordynację ruchową. Dzieci ćwiczą pamięć poprzez powtarzanie krótkich choreografii tanecznych oraz kształtują poczucia rytmu, nawiązują interakcje w grupie szczególnie z partnerem czy partnerką. Mogą kreatywnie wyrazić siebie poprzez ruch ciała, kształtują postawę systematyczności i samodyscypliny.

Plastyka – Pracownia plastyczna kieruje kształceniem artystycznym dzieci, młodzieży i bardzo młodych dorosłych. Polega to na kierowaniu zapowiadającego się talentu czy zdolności, na analizie jakości prac, zainteresowań plastycznych i poziomu artystycznego, aspiracji oraz obserwacji oryginalności pomysłu i kreatywności rozwiązań problemów plastycznych. Praca rozwojowa polega tu na  badaniu wrażliwości ucznia na barwy, światło, fakturę, perspektywę, formy przestrzenne itp. oraz na wartości dzieł sztuki. Zajęcia dają przygotowanie do egzaminów i nauki w liceach plastycznych czy na Akademii Sztuk Pięknych. 

Szachy – odbywają się na trzech poziomach. W grupie początkującej, średniozaawansowanej oraz zaawansowanej. Zajęcia prowadzone są przez nauczyciela i instruktora szachów nadanego przez Polski Związek Szachowy. Na początku uczymy się nazw figur, posunięć ich wartości bojowej. Na drugim roku pojawiają się bardziej złożone zagadnienia. Na trzecim roku uczymy się między innymi debiutów szachowych. Szachy rozwijają umiejętność analizy, planowania oraz kreatywność, rozwój pamięci wzrokowej, umiejętność tworzenia koncepcji interpretacyjnych, kształtowanie świadomości do podejmowania decyzji oraz nauka odpowiedzialności za nie, rozwój samodzielności i samodyscypliny i wiele innych.

Przeczytaj także:
Skip to content