Szanowni Państwo,
poniżej przedstawiamy Harmonogram oraz zasady badania predyspozycji zainteresowań i uzdolnień kierunkowych nowych kandydatów na zajęcia stałe w Młodzieżowym Domu Kultury w Pruszkowie na rok 2024/ 2025.
Badania predyspozycji odbędą się tylko w dniu 25 maja 2024 (sobota) w Młodzieżowym Domu Kultury.
Informację dotyczącą godzin badań predyspozycji prześlemy na adres e-mailowy. Prosimy dodatkowo o sprawdzenie skrzynki ze spamem.
Lp. | Nazwa zajęć/ instruktor | Termin | Godzina | Opis badania predyspozycji |
1. | Nauka gry na gitarze p. Karol Bonawentura Mieliński | 25 maja 2024 sobota | podział na grupy | Kandydaci zostaną poproszeni o zagranie danego fragmentu utworu opartego na tabulaturze. Dodatkowo będzie zbadane poczucie rytmu poprzez nieskomplikowane zadania rytmiczne. |
2. | Wokal p. Karol Bonawentura Mieliński | 25 maja 2024 sobota | podział na grupy | Kandydaci zostaną poproszeni o powtórzenie melodii czy wyklaskanie podanego rytmu. Zostanie zbadany ich słuch muzyczny, skala głosu i warsztat wokalny. |
3. | Przygrywka p. Karol Bonawentura Mieliński | 25 maja 2024 sobota | jedna grupa | Kandydaci zostaną poproszeni o powtórzenie łatwych melodii i nieskomplikowanych wartości rytmicznych. Zostanie sprawdzony ich słuch oraz muzykalność. |
4. | Rzeźba i ceramika p. Anna Juśkiewicz | 25 maja 2024 sobota | podział na grupy | Kandydat przynosi ze sobą razem trzy prace: z rysunku i rzeźby, podczas spotkania wykona rzeźbę lub płaskorzeźbę na zadany temat, rozmowa z kandydatem. |
5. | Język angielski p. Sebastian Bieniek | 25 maja 2024 sobota | podział na grupy | Badania predyspozycji zostaną przeprowadzone w formie 20 minutowego testu kompetencji. Badanie obejmuje: – umiejętność poprawnego czytania prostego tekstu. – powtarzanie wyrazów i prostych zdań. – umiejętność tworzenia bardzo prostych i krótkich wypowiedzi według wzoru. – nazywanie elementów na obrazkach. – reagowanie na proste polecenia. – znajomość codziennych zwrotów. – rozumienie ogólnego sensu prostych wypowiedzi pisemnych – pisanie pojedynczych wyrazów i prostych zdań – śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek – umiejętność zadawania pytań i udzielania odpowiedzi w ramach wyuczonych zwrotów – rozumienie ze słuchu (wybranie określonych elementów ze zbioru). – stosowanie technik języka mówionego, adekwatnych do sytuacji |
6. | Programowanie p. Sebastian Bieniek | 25 maja 2024 sobota | podział na grupy | Badania predyspozycji zostaną przeprowadzone w formie testu oraz krótkich zadań z komputerem. |
7. | Plastyka p. Alina Dorada Krawczyk | 25 maja 2024 sobota | podział na grupy | Spotkanie indywidualne z kandydatem. – Rozmowa z kandydatem ( oraz ew. rodzicem) dotycząca motywacji, zaangażowania w osobistą twórczość, powodów i celów uczestnictwa w zajęciach – Prezentacja dowolnych, wykonanych samodzielnie prac plastycznych z ostatnich dwóch lat. – Przedstawienie historii działalności lub zabawy w dziedzinie sztuk plastycznych (min. udział w konkursach). – Badanie ewentualnych preferencji stylu, techniki lub dziedziny itp. – W niektórych przypadkach wykonanie małej pracy ołówkiem (materiały zapewnione w MDK na miejscu). |
8. | Rękodzieło p. Anna Baćmaga | 25 maja 2024 sobota | podział na grupy | Badanie predyspozycji kandydatów na zajęcia rękodzieła w obejmie ocenę ich poziomu: – zainteresowań artystycznych oraz kultury języka w trakcie rozmów indywidualnych – umiejętności manualnych i kreatywnego myślenia w obszarze działań plastyczno-technicznych podczas przeglądu przyniesionych prac artystycznych (prace płaskie wykonane samodzielnie w przeciągu maksymalnie ostatnich dwóch lat – do 15 sztuk – należy przynieść w teczce podpisanej imieniem i nazwiskiem; w ramach badania kandydat może zaprezentować również do 3 prac wykonanych przez siebie dowolnymi technikami przestrzennymi) – zdolności twórczych w zakresie kreowania koncepcji artystycznych na podstawie zadania polegającego na wykonaniu szkicu projektu artystycznego na zadany w trakcie badania temat |
9. | Wzornictwo p. Anna Baćmaga | 25 maja 2024 sobota | Badanie predyspozycji kandydatów na zajęcia wzornictwa obejmie ocenę ich poziomu: – zainteresowań artystycznych (w tym chęci do wykonywania projektów artystycznych w różnorodnych technikach odręcznych oraz zgłębiania wiedzy w obszarze technik cyfrowych poprzez ćwiczenia praktyczne przy wykorzystaniu programów i aplikacji graficznych) – kultury języka na bazie rozmów indywidualnych oraz obserwacji zachowania w grupie – umiejętności manualnych i kreatywnego myślenia w obszarze działań plastyczno-technicznych podczas przeglądu przyniesionych prac artystycznych (prace płaskie w technikach odręcznych wykonane samodzielnie w przeciągu maksymalnie ostatnich dwóch lat należy przynieść w teczce podpisanej imieniem i nazwiskiem; w ramach badania kandydat może zaprezentować również do trzech prac wykonanych przez siebie dowolnymi technikami przestrzennymi oraz do pięciu prac cyfrowych do zaprezentowania w postaci wydruków lub w wersji elektronicznej na pendrivie) – zdolności twórczych w zakresie kreowania koncepcji artystycznych na podstawie zadania polegającego na wykonaniu szkicu projektu artystycznego na zadany w trakcie badania temat | |
10. | Akademia Młodych Myślicieli p. Adam Janas | 25 maja 2024 sobota | jedna grupa | Pytania otwarte rozpoznające inspiracje i aspiracje poznawcze kandydata. |
11. | Taniec towarzyski p. Adam Janas | 25 maja 2024 sobota | podział na grupy | Ćwiczenia oceniające ogólną sprawność psychomotoryczną. Pytanie otwarte oceniające motywacje do udziału w zajęciach tańca towarzyskiego. |
12. | Naukowe p. Lidia Wacławek | 25 maja 2024 sobota | podział na grupy | Rozmowa z kandydatem oceniająca motywację do udziału w zajęciach naukowych. |
13. | Język rosyjski p. Ludmiła Gorajek | 25 maja 2024 sobota | jedna grupa | Rozmowa z kandydatem oceniająca motywację do udziału w zajęciach języka rosyjskiego. |
14. | Język polski p. Edyta Piłat. | 27 maja 2024 poniedziałek | jedna grupa | Rozmowa z kandydatem oceniająca motywację do udziału w zajęciach języka polskiego. |
15. | Teatr p. Angelika Olszewska | 25 maja 2024 sobota | podział na grupy | Kandydat przedstawia do wyboru: 1. swój ulubiony wierszyk/fragment prozy, 2. przynosi swój „pomysł na scenariusz” – i opowiada o nim, 3. przedstawia etiudę aktorską (bez słów), na dowolnie wybrany temat (propozycje tematów:”mój sen”, „moja wakacyjna przygoda”). Po krótkiej prezentacji będę miała jeszcze parę pytań/zadań aktorskich, które wynikną z tego, co dziecko przygotuje. |