Szanowni Państwo,
poniżej przedstawiamy Harmonogram oraz zasady badania predyspozycji zainteresowań i uzdolnień kierunkowych nowych kandydatów na zajęcia stałe w Młodzieżowym Domu Kultury w Pruszkowie na rok 2022/2023.
UWAGA!
Bardzo prosimy o sprawdzenie Państwa adresów e-mail, wysłaliśmy zaproszenia dla kandydatów na badania predyspozycji i uzdolnień kierunkowych, które odbędą się w dniach:
4.06 i 7.06.2022 – wzornictwo, rękodzieło, zaj.naukowe, programowanie, j.angielski
09.06.2022 – plastyka
10.06.2022 – wokal
11.06.2022 – zajęcia teatralne, warsztaty z kamerą
13.06.2022 – gitara
Prosimy dodatkowo o sprawdzenie skrzynki ze spamem.
Harmonogram do pobrania:
Zasady i terminy badania predyspozycji zainteresowań i uzdolnień kierunkowych nowych kandydatów:
Lp. | Nazwa zajęć/ instruktor | Termin | Godzina | Elementy testu predyspozycji |
1. | Gitara p. Magdalena Buczek | 13.06 poniedziałek 15.06 środa | od 18:00 do 19:00 od 18:00 do 19:00 | Forma spotkania indywidualnego (1 na 1) instruktora i kandydata. – rozmowa o doświadczeniach muzycznych (zarówno wokalnych jak i instrumentalnych) i zainteresowaniach, – badanie słuchu muzycznego (zadania typu: który dźwięk jest wyższy, ile słyszysz dźwięków), – badanie pamięci muzycznej (powtarzanie rytmów i melodii), – jeśli kandydat już trochę się uczył grać, to prezentacja umiejętności. |
2. | Wokal p. Magdalena Buczek | 4.06 sobota 11.06 sobota 10.06 piątek | od 10 do ostatniego kandydata od 15:00-17.00 | Forma spotkania indywidualnego (1 na 1) instruktora i kandydata. – rozmowa o doświadczeniach muzycznych (zarówno wokalnych jak i instrumentalnych) i zainteresowaniach, – zaśpiewanie fragmentu dowolnej piosenki, – badanie słuchu muzycznego (zadania typu: który dźwięk jest wyższy, ile słyszysz dźwięków), – badanie pamięci muzycznej (powtarzanie rytmów i melodii), – sprawdzenie skali głosu i dykcji. |
3. | Zajęcia teatralne p. Agnieszka Sitek | 11.06 sobota | Od 10.00 – Zabawa w Teatr – Mucha Nie Siada – Marzenie Ściętej Głowy | Badania predyspozycji zostaną przeprowadzone w formie obserwacji uczestników podczas krótkich zajęć zespołowych. Badanie ma na celu sprawdzenie poziomu umiejętności współpracy w grupie rówieśniczej oraz stopnia zaangażowania w proponowane podczas zajęć aktywności. W zależności od ilości zgłoszeń badanie zostanie przeprowadzone w grupach kilku lub kilkunastoosobowych. Będzie poprzedzone krótką informacją dla rodziców o jego przebiegu oraz o wymogach dotyczących udziału w zajęciach w nowym roku szkolnym. |
4. | Warsztaty z kamerą p. Agnieszka Sitek | 11.06 sobota | Od godz. 10.00 będą badane predyspozycje kandydatów do trzech grup wiekowych zajęć teatralnych oraz do jednej grupy wiekowej warsztatów z kamerą. | Badania predyspozycji zostaną przeprowadzone w formie obserwacji uczestników podczas krótkich zajęć zespołowych. Badanie ma na celu sprawdzenie poziomu umiejętności współpracy w grupie rówieśniczej oraz stopnia zaangażowania w proponowane podczas zajęć aktywności. W zależności od ilości zgłoszeń badanie zostanie przeprowadzone w grupach kilku lub kilkunastoosobowych. Będzie poprzedzone krótką informacją dla rodziców o jego przebiegu oraz o wymogach dotyczących udziału w zajęciach w nowym roku szkolnym. |
5. | Język angielski p. Sebastian Bieniek | 7.06 wtorek | 16.30 – 17.00 2 grupy Gr I-podstawowa Gr II- zaawansowana 7-14 lat | Badania predyspozycji zostaną przeprowadzone w formie 30 minutowego testu kompetencji. Badanie obejmuje: – umiejętność poprawnego czytania prostego tekstu. – powtarzanie wyrazów i prostych zdań. – umiejętność tworzenia bardzo prostych i krótkich wypowiedzi według wzoru. – nazywanie elementów na obrazkach. – reagowanie na proste polecenia. – znajomość codziennych zwrotów. – rozumienie ogólnego sensu prostych wypowiedzi pisemnych. – pisanie pojedynczych wyrazów i prostych zdań. – śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek. – umiejętność zadawania pytań i udzielania odpowiedzi w ramach wyuczonych zwrotów. – rozumienie ze słuchu (wybranie określonych elementów ze zbioru). – stosowanie technik języka mówionego, adekwatnych do sytuacji . |
6. | Programowanie p. Sebastian Bieniek | 7.06 wtorek | 17.40 3 grupy: Gr I -podstawowa do 18.00 Gr II – średniozaawansowana do 18.10 Gr III – zaawansowana do 18.15 7-14 lat | Badania predyspozycji zostaną przeprowadzone w formie obserwacji uczestników podczas krótkich zajęć z komputerem. Badanie obejmuje: Gr I – Test predyspozycji max 20 min – podstawowe polecenia (duszek, opisanie bloczków i ich znaczenia). – wyjaśnienie do czego służą poszczególne polecenia. – uruchomienie i zbudowanie prostego programu wg. instrukcji. Gr II – 2 zadania do wykonania samodzielnie do wyboru – max 30 min. – podstawowe polecenia – test (5 min). – wyjaśnienie do czego służą poszczególne polecenia. – zbudowanie programu wg. wymagań w zadaniu. Gr III – 2 zadania do wykonania w dwóch językach programowania do wyboru (Scratch, Python). Każdy uczestnik wybiera zadanie. Plus jedno proste zadanie z języka Python. – podstawowe polecenia – krótki test. – wyjaśnienie do czego służą poszczególne polecenia. – uruchomienie i zbudowanie programu wg. wymagań w zadaniu. |
7. | Plastyka p. Alina Dorada Krawczyk | 9. 06 czwartek | od 16.00 | Spotkanie indywidualne (1 na 1) instruktora z kandydatem. (kandydat do 14 lat przychodzi na spotkanie z rodzicem lub opiekunem prawnym). – Rozmowa z kandydatem ( oraz ew. rodzicem) dotycząca motywacji, zaangażowania w osobistą twórczość, powodów i celów uczestnictwa w zajęciach – Prezentacja dowolnych, wykonanych samodzielnie prac plastycznych z ostatnich dwóch lat. – Przedstawienie historii działalności lub zabawy w dziedzinie sztuk plastycznych (min. udział w konkursach). – Badanie ewentualnych preferencji stylu, techniki lub dziedziny itp. – W niektórych przypadkach wykonanie małej pracy ołówkiem (materiały zapewnione w MDK na miejscu). |
8. | Rękodzieło p. Anna Baćmaga | 4.06 sobota | 10.00 -10.45 | Badania predyspozycji zostaną przeprowadzone w formie obserwacji uczestników podczas krótkich zajęć zespołowych trwających 45 minut. Badanie obejmie: – przedstawienie umiejętności manualnych o charakterze plastyczno-technicznym. – wykonywanie zadań, które będą wymagały jedynie przedstawienia koncepcji artystycznej w formie ustnej. – krótka rozmowa indywidualna z kandydatem, w celu zapoznania się z jego zainteresowaniami ogólnymi, a także oceny poziomu zainteresowań artystycznych oraz kultury języka. |
9. | Wzornictwo p. Anna Baćmaga | 4.06 sobota | 11.00 – 11.45 | Badania predyspozycji zostaną przeprowadzone w formie obserwacji uczestników podczas krótkich zajęć zespołowych trwających 45 minut. Badanie obejmie: – przedstawienie umiejętności manualnych o charakterze plastyczno-technicznym. – wykonywanie zadań, które będą wymagały jedynie przedstawienia koncepcji artystycznej w formie ustnej. – krótka rozmowa indywidualna z kandydatem, w celu zapoznania się z jego zainteresowaniami ogólnymi, a także oceny poziomu zainteresowań artystycznych oraz kultury języka. |
10. | Zajęcia naukowe p. Agnieszka Gontarz | 4.06 sobota | 10.00 – 10.40 grupa Ziemia 7-8 lat 11.00 – 11.40 grupa Powietrze 9-10 lat 12.00 – 12.40 grupa Woda 11-12 lat 13.00 – 13.40 grupa Ogień 13-15 lat | Badania predyspozycji zostaną przeprowadzone w formie obserwacji uczestników podczas krótkich zajęć zespołowych o tematyce przyrodniczej. W czasie spotkania kandydaci wykonają zadania i doświadczenia. Badanie obejmie: – umiejętności wynikające z kultury osobistej i dojrzałości szkolnej, – poziom wiedzy dydaktycznej, – ustalenie gotowości do pracy w grupie, – budowania relacji z innymi uczestnikami, – umiejętność koncentracji uwagi i zorientowania na cel zajęć. Podczas spotkania odbędzie się krótka indywidualna rozmowa z kandydatem. Będziemy rozmawiać o zainteresowaniach naukowych kandydata, prowadzonych przez niego doświadczeniach, ewentualnych udziałach w konkursach przyrodniczych, matematycznych. Jeśli kandydat prowadzi zielnik lub dzienniczek badań, ewentualnie rozwiązuje zadania, lub w jakikolwiek inny sposób może zaprezentować swoje zainteresowania naukowe proszony jest o przyniesienie i prezentację takiego „portfolio”. |